Christmas ornament

МЕДИИ

http://www.bitelevision.com/sanset-bulevard-v-muzikalniya-teatar-za-parvi-pat-na-balgarska-stsena/

https://nova.bg/news/view/2017/01/25/171965/%D0%B1%D1%83%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0%D1%80%D0%B4-%D0%BD%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%B7%D0%B0-%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%BC%D1%8E%D0%B7%D0%B8%D0%BA%D1%8A%D0%BB-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BD%D0%B4%D1%80%D1%8E-%D1%83%D0%B5%D0%B1%D1%8A%D1%80-%D1%81-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B8%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D1%83-%D0%BD%D0%B0%D1%81/

 

“БУЛЕВАРД НА ЗАЛЕЗА”: Легендарният мюзикъл на Андрю Уебър с премиера у нас

https://nova.bg

Една дълго чакана от публиката премиера. За първи път у нас ще бъде поставен легендарният мюзикъл “Сънсет булевард” на композитора Андрю Лойд Уебър.

След дълги преговори в края на миналата година британския гений Андрю Лойд Уебър отстъпи на Музикалния театър правата за 25 представления. Любопитна подробност е, че в зависимост от успеха на “Булевард на залеза” Уебър ще реши дали най-сетне да даде правата и за друг свой емблематичен мюзикъл – “Фантомът от операта”. Преговорите за него се точат вече десетилетия наред. Преди това обаче ще гледаме „Булевард на залеза” – от изцяло български постановъчен екип и изпълнители.

Мюзикълът “Сънсет булевард” е базиран на едноименния филм от 50-те години на 20-ти век – получил 11 номинации и 3 награди „Оскар”. История “от” и “за” Холивуд.

Сюжетът е добре познат – застаряваща филмова звезда среща млад и никому неизвестен сценарист.

„Джо Гилис – млад сценарист, бездарен, който иска да си направи кариерата на гърба на другите”, разказва Денко Проданов, в ролята на младия сценарист Джо.

В случая на гърба на иконата на нямото кино – Норма Дезмънд.

„В тази роля трябва да си от земята до Еверест и обратно. Има много емоции, много страст, много драма”, обяснява Деница Шопова, в ролята на филмовата легенда Норма Дезмънд.

Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се завърне отново на екран. С тежката задача да режисира мюзикъл на Уебър се захваща директорът на Софийската опера – акад. Пламен Карталов.

„Даже дързост. Повече от предизвикателство. Да поставяш Уебър на българска сцена е една голяма отговорност. Толкова фрагментарно, епизодично, както в киното, сцена по сцена – гледната точка на камерата е в залата. Публиката е камерата, която гледа спектакъла”, казва акад. Пламен Карталов, режисьор на „Булевард на залеза”.

„Премиерата на Глен Клоуз, актрисата, която играе същата роля, на Бродуей е на 5-ти февруари, 5 дни след нас. Представете си какво щастие е в момента да сме в центъра на света с правенето на този грандиозен спектакъл. Музикалният театър може да се превърне в „Роял Албърт Хол”, защо пък не?”, на мнение е обяснява Деница Шопова, в ролята на филмовата легенда Норма Дезмънд.

 

За първи път “Сънсет булевард” на сцената на Музикалния театър

http://news.bnt.bg/

Великолепният мюзикъл „Сънсет булевард” на Андрю Лойд Уебър утре вечер ще има своята българска премиера на сцената на Националия музикален театър. Страстите в Холивуд, емоциите на една залязваща филмова звезда и убийство от любов – това са само част от темите, които заплитат историята в тази музикална драма. Режисьор на спектакъла е академик Пламен Карталов, който след 23 години се връща към жанра мюзикъл.

Пламен Карталов е изкушен от киното и може би точно затова с истинска страст работи по премиерата на „Сънсет булевард”. Вълнува го темата за забравата на някогашните велики кумири и отмирането на една епоха в седмото изкуство – тази на нямото кино. Метафората за залеза на една кариера намира въплъщение в образа на главната героиня в историята.

Пламен Карталов, режисьор: Норма Дезмънт е тази героиня – прочута актриса от немите филми, според драматургията. Когато идва звуковия филм тези артисти ги забравят завинаги.

Концепцията на целият спектакъл е изградена на базата на препратките към нямото кино. Режисьорът търси една чистота на сценичния език, която да е адекватна на силната и въздействаща музика на Уебър. Самият композитор вдига високо летвата пред изпълнителката на главната роля в „Сънсет булевард”. Лайза Минели и Мадона са две от световните знаменитости, които той е искал за ролята на Норма Дезмънт. Нито една от двете обаче така и не я изпълнява.

У нас щастието да изиграят тази толкова интересна роля се пада на Деница Шопова и Калина Ангелова. За ефектния вид на спектакъла принос имат и художничката на костюмите Цветанка Петкова-Стойнова, сценографът Иван Савов и хореографът Антоанета Алексиева.

 

„Сънсет булевард“ в Музикалния теaтър – за първи път на българска сцена

http://www.bitelevision.com/

„Сънсет булевард“ на А.Л. Уебър е най-новото предложение на сцената на Музикалния театър. Пиесата се поставя за пръв път у нас.

Зад кулисите на спектакъла с режисьор Пламен Карталов ни отвежда колегата ни Кремена Николова

 

Пламен Карталов режисира мюзикъла “Булевардът на залеза”

http://m.24chasa.bg/

Пламен Карталов режисира мюзикъла “Булевардът на залеза” на Андрю Лойд Уебър, чиято премиера в Музикалния театър ще е на 27, 28 и 29 януари. Прочутият мюзикъл Sunset Boulevard ще е за първи път на наша сцена, като ще бъде поставен изцяло от български постановъчен екип и изпълнители. Спектакълът е отличен с 3 награди “Тони”. В него се разказва за неуспелия сценарист Джо Гилис и избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана.

 

„Булевардът на залеза” с премиера в Музикалния театър Начало Предавания В часа на синята мъгла „Булевардът на залеза” с премиера в Музикалния театър

http://darikradio.bg/

Легендарният мюзикъл на Андрю Лойд Уебър „Булевардът на залеза” (“Sunset Boulevard”) излиза на сцената на Музикалния театър за първи път у нас с премиера на 27, 28 и 29 януари. Режисьор на спектакъла ще бъде акад. Пламен Карталов, а диригент – Игор Богданов.

За да ни разкажат повече „В часа на синята мъгла” ни гостуват директорът на Музикалния театър Марияна Арсенова и акад. Пламен Карталов.

 

Гледаме “Булевардът на залеза” в Оперетата

http://www.standartnews.com/

За първи път в България легендарният мюзикъл „Булевардът на залеза” на Андрю Лойд Уебър е осъществен у нас изцяло от роден постановъчен екип. Премиерата на култовото зрелище е на 27, 28 и 29 януари в Музикалния театър. Режисьор е шефът на Операта академик Пламен Карталов, а диригент – Игор Богданов.

Сюжетът на „Булевардът на залеза” е добре познат на феновете на класиката от едноименния филм на Били Уайлдър с 11 номинации и три “Оскара”. Историята е за неуспелия сценарист Джо Гилис и за все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си. Норма наема Джо да напише сценарий и след това се влюбва в него, което впоследствие донася много усложнения в живота на всички замесени. Либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън умело пресъздава драмата на филмовите звезди, скрита зад блясъка и рекламите на Холивуд, цената на славата, на изкушенията и самоизмамата. Андрю Лойд Уебър, сътворил “Котките”, “Фантомът от Операта”, “Исус Христос суперзвезда”, “Евита”, е автор и на два саундтрака. Неговите постановки вървят от десетилетия на нюйоркската театрална улица “Бродуей” и лондонския квартал “Уест енд”.

Сред звездите, които участват в българската версия, са Калина Ангелова, Деница Шопова, Иван Гатев, Денко Проданов, Иван Панев, Христо Сарафов…

 

 

“Булевардът на залеза” в Музикалния театър

http://bulevard.bg/

Мюзикълът на сър Андрю Лойд Уебър по едноименния холивудски филм от 1950 г. е поставен у нас за първи път от акад. Пламен Карталов

Директорът на Софийската опера и балет акад. Пламен Карталов заема постановъчния си талант на Музикалния театър, където на 27, 28 и 29 януари е българската премиера на мюзикъла “Булевардът на залеза”.

Това не е първото заглавие на британския композитор сър Андрю Лойд Уебър, което се играе у нас – на български вече са звучали негови култови произведения като “Исус Христос суперзвезда”, “Евита” и “Котките”.

“Сънсет булевард”, по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън, е негова по-късна творба, чиято премиера е на лондонския Уест Енд през 1993-та. След това е поставен на Бродуей и печели три награди “Тони”, вкл. за мюзикъл на годината.

Сюжетът се придържа към филмовия оригинал от 1950 г., заснет от Били Уайлдър с Глория Суонсън в главната роля, Черно-белият филм, с 11 номинации за “Оскар” и три статуетки, проследява драмата на холивудските звезди на границата между две епохи – немия филм и звуковото кино.

Главните герои са неуспелият сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си.

Маестро Карталов обяснява, че се е придържал към жанра “филм ноар”, и определя постановката си като “трилър мюзикъл”.

Преводът на либретото е дело на Живко Ботев, а поетичният текст – на Живка Шопова. Сценографията е на Иван Савов и арх. Слава Савова, а художник на костюмите е Цветанка Петкова-Стойнова.

В българската премиера участват: Калина Ангелова, Деница Шопова, Иван Гатев, Денко Проданов, Иван Панев, Христо Сарафов, Весела Делчева, Илона Иванова, Николай Борисов, Емил Митрополитски, Тодор Велков, Александър Панайотов, Владимир Грудков, Лъчезар Лазаров, Александър Василев, Румен Григоров, Станимира Василева, Юлия Маринова, Ралица Анкова, Весна Тодорова, Таня Астарджиева, Ася Цветанова, оркестър, хор и балет на Музикалния театър.

Най-известната актриса, изпълнявала главната роля в мюзикъла, е Глен Клоуз. Тя пее арията си As If We Never Said Goodbye и в лондонската “Ройъл Албърт хол”, за юбилейното честване на сър Андрю Лойд Уебър през 1998 г.

 

 

Премиера на „Булевардът на залеза“ в Музикалния театър

http://akademika.bg/

За първи път в България легендарния мюзикъл „Булевардът на залеза“ на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън ще бъде поставен у нас изцяло от български  постановъчен екип и български изпълнители.

ОЧАКВАЙТЕ БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА-  Истинското събитие на сезона – шедьовърът на Уебър и ЗА ПЪРВИ ПЪТ в България!

Драмата на филмовите звезди,  скрита зад блясъка и рекламите  на Холивуд ! Цената на славата на, изкушенията и самоизмамата! „Сънсет булевард” можете да гледате на сцената на Музикалния театър на 27, 28 януари от 19.00ч.  и 29 януари от 17.00ч.,.

Именитият български оперен режисьор   акад.Пламен Карталов е режисьор на мюзикъла.

Диригент на спектакъла е  Игор Богданов, сценографията е на художника Иван Савов и арх. Слава Савова, художник на костюмите- Цветанка Петкова- Стойнова. Хореографията е на Антоанета Алексиева и Катя Богданова, хормайстор- Людмил Горчев, асистент режисьор Юлия Маринова. Преводът  на либретото е на Живко Ботев,а на поетичните текстове  Живка Шопова.

За първи път пиесата е поставена през 1991 г. в лондонския театър „Аделфи“, собственост на Уебър. До днес само на Бродуей “Сънсет булевард” е играна почти 1000 пъти. Мюзикълът е базиран на едноименния филм на носителя на Оскар Били Уайлдър от 1950 г., за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си. Либретото и стиховете  са дело на  Дон Блек и Кристофър Хемптън. Музиката е на гениалния Андрю Лойд Уебър.

Сюжетът на мюзикъла е добре познат на публиката, базиран на едноименния филм на носителя на Оскар Били Уайлдър от 1950 г.

Кристофър Хамптън се включва в театъра, докато учи френски и немски език в  Оксфорд, и е написал пиеса още в първата си година. Последвалата постановка го прави най-младият автор, който някога е поставян на Уест Енд, Лондон – рекорд, който все още не е подобрен. Той каза, че се надява да се превърне и в най-старият автор поставян на Уест Енд, амбиция, която предстои да бъде постигната.

Носител е на 4 награди Тони, 3 награди Оливие и много други. На българската публика е известен със сценарият на филма Опасни връзки по едноименната му пиеса.

Дон Блек е носител на Tony Awards за най-добър лиричен текст за неговата работа (с Кристофър Хамптън) над Сънсет булевард. Има и награди Оскар за песента си Born Free, пет номинации за Оскар, две Тони награди и три Тони номинации, Златен глобус и много платинени и златни дискове. Той е написал и текстовете за Джеймс Бонд – Thunderball, Диамантите са вечни, Мъжът със златния пистолет, Surrender от Tomorrow Never Dies и Само един свят не стига. Сред многото си популярни песни са и Ben на Майкъл Джексън. Той е приет в Залата и също е носител на Ордена на Британската империя.

Ендрю Лойд Уебър е несъмнено най-талантливият и продуктивен компопзитор на нашето време. От 70-те години до днес светът е запленен от мюзикълите му “Исус…..”, “Йосиф и …”, “Евита”, “Котки”, Фантомът…” и много други. Носител е на 7 награди Тони, 7 награди Оливие, Златен Глобус, Оскар, и няколко Грамита.

През 1992 година получава рицарско звание “Сър”от Кралиц Елизабет II,  а от 1997 е почетен член на Камарата на Лордовете на Великобритания.

Той е известен и с щедрото си подпомагане на развитието на изкуството и обучението по изкуства в целият свят.

Само няколко дни слеед българската премиера(27 янури 2017), на 2 февруари в Палас театър, Бродуей, Ню Йорк, е новата премера на Сънсет Булевард с участието на мега-звездата Глен Клоуз в ролята на Норма Дезмънт.

 

Булевардът на залеза на българска сцена

Премиерата на култовия мюзикъ e на сцената на Музикалния театър

http://www.expoworld.bg/

За първи път в България легендарният мюзикъл „Булевардът на залеза“, на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън ще бъде поставен у нас изцяло от български постановъчен екип и български изпълнители. Премиерата на култовия мюзикъл, отличен с 3 награди “Тони”, ще бъде на 27, 28 и 29 януари на сцената на Музикалния театър.

Драмата на филмовите звезди, скрита зад блясъка и рекламите на Холивуд! Цената на славата на, изкушенията и самоизмамата!

Режисьор на спектакъла е академик Пламен Карталов, диригент – Игор Богданов, сценографията е на Иван Савов и арх. Слава Савова, художник на костюмите е Цветанка Петкова – Стойнова, хореограф – Катя Богданова, хормайстор – Людмил Горчев, 3D-INTUITION studio, преводът на либретото е дело на Живко Ботев, а поетичният текст – на Живка Шопова.

Досега „Булевардът на залеза“ не е поставян в България. Сюжетът му, обаче е добре познат на публиката от филма на Били Уайлдър за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си.

 

За първи път в България: „SUNSET BOULEVARD” през януари!

http://mikamagazine.com/

За първи път в България легендарният мюзикъл „Булевардът на залеза“, на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън ще бъде поставен у нас изцяло от български постановъчен екип и български изпълнители. Премиерата на култовия мюзикъл, отличен с 3 награди “Тони”, ще бъде на 27, 28 и 29 януари на сцената на Музикалния театър.

Драмата на филмовите звезди, скрита зад блясъка и рекламите на Холивуд! Цената на славата на, изкушенията и самоизмамата!

ОЧАКВАЙТЕ “БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА” –  ИСТИНСКОТО СЪБИТИЕ НА СЕЗОНА!

Режисьор на спектакъла е академик Пламен Карталов, диригент – Игор Богданов, сценографията е на Иван Савов и арх. Слава Савова, художник на костюмите е Цветанка Петкова – Стойнова, хореограф – Катя Богданова, хормайстор – Людмил Горчев, 3D-INTUITION studio, преводът на либретото е дело на Живко Ботев, а поетичният текст – на Живка Шопова.

Досега „Булевардът на залеза“ не е поставян в България. Сюжетът му, обаче е добре познат на публиката от филма на Били Уайлдър за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си.

АВТОРЪТ:

Музиката на Андрю Лойд Уебър (Andrew Lloyd Webber) или барон Лойд Уебър (Baron Lloyd-Webber) е емблематична, а британскит композитор, който е поставял култовите мюзикъли на нашето съвремие е считан за архетипен образ в изкуството.

Той е един от най-известните композитори от края на 20 век с многото си успешни постановки, които се играят в продължение на десетилетия на Бродуей (Ню Йорк) и Уест енд (Лондон). Написал е 16 мюзикъла, два саундтрака и латински Реквием. Голяма част от мюзикълите му като „I Don’t Know How to Love Him“ от „Исус Христос суперзвезда“, „Don’t Cry For Me, Argentina“ от „Евита“, „Memory“ от „Котките“ и „The Music of the Night“ от „Фантомът от Операта“ са станали известни хитове даже и извън театралните постановки.

СЮЖЕТЪТ:

Джо Гилис е сценарист, чиято кариера върви далеч от желаното. Той не си е плащап сметките с месеци и има опаснаст да му вземат колата. Един ден, докато му се налага да се измъкне от същите тези хора, които са след колата му, той паркира до една голяма, вече застаряваща къща на “Сънсет булевард”. Джо скоро открива, че това е домът на Норма Дезмънд, известна актриса, снимаща се в неми филми. От желание да направи голямото си завръщане, тя наема Джо да напише сценарий и след това се влюбва в него, което впоследствие донася много усложнения в живота на всички замесени.

Мюзикълът се базира на филма от 50-те години на миналия век, удостоен с единадесет номинации и носител на три Оскара: Best Story и сценарий (в съавторство с Чарлз Brackett, DM Marshman, Jr., и Били Уайлдър), Best Черно и бяло Art Direction / Set украса и най-добър Драматичен или Comedy Picture (Франц Уаксман). Останалите осем номинации са за най-добър филм, най-добър актьор (Уилям Холдън), най-добра актриса (Глория Суонсън, който загуби от Джуди Холидей), най-добър актьор в поддържаща роля (Ерих фон Щрохайм), най-добра поддържаща женска роля (Нанси Олсън), Best директор, Best B / W кинематография (John Зайц), и най-добре редактиран.

 

27 ЯНУАРИ (ПЕТЪК) – 19:00

28 ЯНУАРИ (СЪБОТА) – 19:00

29 ЯНУАРИ (НЕДЕЛЯ) – 17:00

THE REALLY USEFUL GROUP LTD. И МУЗИКАЛЕН ТЕАТЪР ПРЕДСТАВЯТ БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА(мюзикъл)

Музика – Андрю Лойд Уебър

Либрето и стихове – Дон Блек и Кристофър Хамптън

По едноименния филм на Били Уайлдър

Оркестрация – Дейвид Кълън & Андрю Лойд Уебър

Original production by The Really Useful Group Ltd.

The Really Useful Group Ltd. Благодари на Ейми Пауърс за редактирането на текстовете на песните

Участват: Калина Ангелова, Деница Шопова, Иван Гатев, Денко Проданов, Иван Панев, Христо Сарафов, Весела Делчева, Илона Иванова, Николай Борисов, Емил Митрополитски, Тодор Велков, Александър Панайотов, Владимир Грудков, Лъчезар Лазаров, Александър Василев, Румен Григоров, Станимира Василева, Юлия Маринова, Ралица Анкова, Весна Тодорова, Таня Астарджиева, Ася Цветанова

Оркестър, хор и балет на Музикален театъ

Produced by arrangement with The Really Useful Group Ltd.

 

ПРЕМИЕРА НА МЮЗИКЪЛА SUNSET BOULEVARD

http://lovetheater.bg/

За първи път в България легендарният мюзикъл „Булевардът на залеза“ на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън ще бъде поставен у нас изцяло от български постановъчен екип и изпълнители. Премиерата на култовия мюзикъл, отличен с 3 награди “Тони”, ще бъде на 27, 28 и 29 януари на сцената на Музикалния театър.

Режисьор на спектакъла е академик Пламен Карталов, а диригент – Игор Богданов. Сценографията е на Иван Савов и арх. Слава Савова, художник на костюмите е Цветанка Петкова – Стойнова. Хореограф е Катя Богданова, хормайстор – Людмил Горчев, 3D-INTUITION studio. Преводът на либретото е дело на Живко Ботев, а поетичният текст е на Живка Шопова.

Досега „Булевардът на залеза“ не е поставян в България. Сюжетът му обаче е добре познат на публиката от филма на Били Уайлдър, който е удостоен с 11 номинации и 3 награди Оскар. Главните герои са неуспелият сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си.

Определено мюзикъл, който ще си заслужава!

 

В оперетата – като на Бродуей

http://armymedia.bg/

Премиерата на мюзикъла на сър Андрю Лойд Уебър, почетен член на Камарата на Лордовете на Великобритания, шедьовърът  „Булевардът на залеза“ се очакваше отдавна. И, добро или лошо (премиерата предстои), представлението ще се превърне в събитие за сезона. Името на оперния режисьор акад. Пламен Карталов също привнася очаквания за класен спектакъл. Но най-ценното от всичко е, че и българска сцена ще се впише в дългата и славна история на това заглавие. Трупата на Държавния музикален и балетен център „Стефан Македонски“, след реформата-заедно с балетистите на „Арабеск“, получава шанса и предизвикателството да приюти легендарния мюзикъл.

Либретото е с авторството на легендарните имена на Дон Блек и Кристофър Хамптън, чиито творчески път е осеян с награди. Диригент на спектакъла е Игор Богданов, хореографията-на Антоанета Алексиева и Катя Богданова. Преводът е на Живко Ботев, ана поетичните текстове – на Деница Шопова.

Дотук – за меломаните. Кое е любопитно за по-широк от зрителите? Ами, сюжетът на една драма на филмовите звезди отвъд блясъка и рекламите на Холивуд. Един разказ за цената на славата, на изкушенията и самоизмамата.

„Сънсет булевард“ (Sunset Boulevard)“ за първи път е поставен през 1991-а в лондонския театър „Аделфи“, собственост на самия Уебър. Само на „Бродуей“ „Булевардът на залеза“ е играна почти хиляда пъти.

Мюзикълът се базира на едноименния филм на носителя на „Оскар“ Били Уайлдър от 1950 г. с  Глория Суонсън и Уилям Холдън. Както пише в режисьорските си бележки акад. Карталов за главната героиня: „ Тя винаги би предпочела смъртта, отколкото мисълта, че е забравена. Носена  на ръце през двайсетте години на миналия век, днес 20 г. по-късно, никой вече не я познава“. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича сценариста във фантазиите си. Музиката си има своите фенове. Очаква се от фирмата на композитора да бъдат обещани и правата за „Фантомът на операта“…

Деница Шопова и Калина Ангелова ще изпълняват ролята на залязващата холивудска звезда, а Дарин Ангелов и Денко Проданов – на сценариста. Поставянето на мюзикъла е свързано и с актьорски имена. Като в лондонския театър „Колизеум“, където голямата Глен Клоуз  и Майкъл Ксавие си партнираха в продукцията.

Акад. Карталов подчертава, че в българската постановка е избран типичният забавен за мюзикъл стил, а прийомъ„ на филмовия „ноар“- жанра на черния филм. Сюжетът е криминален и режисьорът го нарича мюзикъл-трилър. Спектакъл за изгубена надежда и смисъл на живота, за самотата и за любовта, за живота и смъртта, възхода и падението на всяка една човешка съдба.

 

Пламен Карталов поставя “Булевардът на залеза”

Премиерните спектакли на популярната творба на Андрю Лойд Уебър са днес, утре и в неделя в Музикалния театър

http://www.duma.bg/

За първи път в България легендарният мюзикъл “Булевардът на залеза” на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън, по едноименния филм на Били Уайлдър (носител на три Оскара), оркестрация на Дейвид Кълън и Андрю Лойд Уебър, е поставен изцяло от български екип и изпълнители. Популярната творба на Уебър, отличена с 3 награди “Тони”, може да гледаме на сцената на Музикалния театър днес и утре от 19 ч. и в неделя от 17 ч. Режисьор на спектакъла е акад. Пламен Карталов, диригент – Игор Богданов, сценография – Иван Савов, художничка на костюмите – Цветанка Петкова-Стойнова, хореографка – Катя Богданова. Превод на либретото – Живко Ботев, поетичен текст – Живка Шопова. Постановката представят The Really Useful Group Ltd. и Националният музикален театър.

Досега “Булевардът на залеза” не е поставян в България, но сюжетът му е добре познат на публиката от филма на Били Уайлдър за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си.

Андрю Лойд Уебър (барон Лойд Уебър) е един от най-известните композитори от края на ХХ век с многото си успешни постановки, които се играят в продължение на десетилетия в театрите на Бродуей (Ню Йорк) и Уест енд (Лондон). Написал е 16 мюзикъла, два саундтрака и латински Реквием. Голяма част от мюзикълите му – “I Don’t Know How to Love Him” от “Исус Христос суперзвезда”, “Don’t Cry For Me, Argentina” от “Евита”, “Memory” от “Котките” и “The Music of the Night” от “Фантомът от Операта”, са станали известни хитове даже и извън театралните постановки.

В спектаклите участват Калина Ангелова, Деница Шопова, Иван Гатев, Денко Проданов, Иван Панев, Христо Сарафов, Весела Делчева, Илона Иванова, Николай Борисов, Емил Митрополитски, Тодор Велков, Александър Панайотов, Владимир Грудков, Лъчезар Лазаров, Александър Василев, Румен Григоров, Станимира Василева, Юлия Маринова, Ралица Анкова, Весна Тодорова, Таня Астарджиева, Ася Цветанова, оркестър, хор и балет на Музикалния театър.

 

„Булевърдът на залеза” изгрява в Музикалния театър

„Черен мюзикъл” разказва историята на култовата звезда Норма Дезмънд

http://zemia-news.bg/

Премиера на култовият спектакъл е днес и на 28 и 29 януари. „В първата постановка на „Булевадът на залеза” в България, като принцип в режисьорската си концепция избрах не типичния забавен за мюзикъл стил, а прийома на филмовия „ноар”, т.е. жанра на черния филм. Затова и произведението на Андрю Лойд Уебър, можем да наречем не просто мюзикъл, а „черен мюзикъл”. Сюжетът, характерен за него, е криминален. Бих го нарекъл и мюзикъл – трилър. Прекрасни са сцените на главните герои, истински живи хора, с трепет, страст и безконтролна енергия на емоциите си, но тук е и объркаността в отношенията им. Такива изпълнени с възбуда от недоизказаност, тревога и опъващи нервите им постъпки”, казва режисьорът акад. Пламен Карталов.

„Булевардът на залеза” е история за един забравен кумир, голямата филмова звезда Норма Дезмънд велика актриса от епохата на нямото кино. В главната роля на залязващата звезда Норма Дезмънд, ще се редуват актрисата Искра Радева и солистките на Оперетата Калина Ангелова и Деница Шопова. А в образа на много по-младия й ухажор, влизат Дарин Ангелов и Денко Проданов. Диригент ще бъде Игор Богданов.

„В центъра на сцената поставям доминиращата мощно изкачваща се и слизаща

S-образна стълба, чиято символна метафора е възходът и падението в живота на всяко живо същество. Голямата стълба, която присъства в сценичната среда за игра във всички обстановки на действието — един лабиринт”, споделя Карталов. Хроеографията е на Антоанета Алексиева и Катя Богданова.

На 2 февруари в „Палас театър”, Бродуей, Ню Йорк е новата премера на „Сънсет Булевард” с участието на мега-звездата Глен Клоуз в ролята на Норма Дезмънт.

 

Гениален мюзикъл А. Л. Уебър с премиера през уикенда в София

„Булевардът на залеза“ на сцената на Музикалния театър

http://lifeonline.bg/

За първи път в България легендарният мюзикъл „Булевардът на залеза“, от гениалния Андрю Лойд Уебър ще бъде поставен у нас изцяло от български постановъчен екип и изпълнители. Творбата е по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън.

Премиерата на мюзикъла, отличен с 3 награди Тони, ще бъде на 27, 28 и 29 януари на сцената на Музикалния театър.

Драмата на филмовите звезди, скрита зад блясъка и рекламите на Холивуд. Цената на славата, изкушенията и самоизмамата. Сюжетът е добре познат на публиката от филма на Били Уайлдър за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд.

 

Легендарен мюзикъл с премиера и у нас

http://19min.bg/

За първи път в България легендарният мюзикъл Булевардът на залеза, на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън ще бъде поставен у нас изцяло от български постановъчен екип и български изпълнители. Премиерата на култовия мюзикъл, отличен с 3 награди Тони, ще бъде на 27, 28 и 29 януари на сцената на Музикалния театър.Драмата на филмовите звезди, скрита зад блясъка и рекламите на Холивуд. Цената на славата на, изкушенията и самоизмамата. Сюжетът е добре познат на публиката от филма на Били Уайлдър за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд.

 

За първи път “Сънсет булевард” на сцената на Музикалния театър

http://vijnovinite.com/

Великолепният мюзикъл „Сънсет булевард” на Андрю Лойд Уебър утре вечер ще има своята българска премиера на сцената на Националия музикален театър. Страстите в Холивуд, емоциите на една залязваща филмова звезда и убийство от любов – това са само част от темите, които заплитат историята в тази музикална драма. Режисьор на спектакъла е академик Пламен Карталов, който след 23 години се връща към жанра мюзикъл.

Пламен Карталов е изкушен от киното и може би точно затова с истинска страст работи по премиерата на „Сънсет булевард”. Вълнува го темата за забравата на някогашните велики кумири и отмирането на една епоха в седмото изкуство – тази на нямото кино. Метафората за залеза на една кариера намира въплъщение в образа на главната героиня в историята.

Пламен Карталов, режисьор: Норма Дезмънт е тази героиня – прочута актриса от немите филми, според драматургията. Когато идва звуковия филм тези артисти ги забравят завинаги.

Концепцията на целият спектакъл е изградена на базата на препратките към нямото кино. Режисьорът търси една чистота на сценичния език, която да е адекватна на силната и въздействаща музика на Уебър. Самият композитор вдига високо летвата пред изпълнителката на главната роля в „Сънсет булевард”. Лайза Минели и Мадона са две от световните знаменитости, които той е искал за ролята на Норма Дезмънт. Нито една от двете обаче така и не я изпълнява.

У нас щастието да изиграят тази толкова интересна роля се пада на Деница Шопова и Калина Ангелова. За ефектния вид на спектакъла принос имат и художничката на костюмите Цветанка Петкова-Стойнова, сценографът Иван Савов и хореографът Антоанета Алексиева.

 

Премиера на култовия мюзикъл „SUNSET BOULEVARD” отличен с 3 награди Тони

http://theatre.art.bg/

ОЧАКВАЙТЕ ПРЕМИЕРАТА НА КУЛТОВИЯ  МЮЗИКЪЛА  „SUNSET BOULEVARD” ОТЛИЧЕН С 3 НАГРАДИ ТОНИ НА 27, 28 И 29 ЯНУАРИ В Музикалния театър

За първи път в България легендарния мюзикъл „Булевардът на залеза“ на Андрю Лойд Уебър по либретото на Дон Блек и Кристофър Хамптън ще бъде поставен у нас изцяло от български  постановъчен екип и български изпълнители.

ОЧАКВАЙТЕ БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА-  ИстинскоТО събитие на сезона – шедьовърът на Уебър и ЗА ПЪРВИ ПЪТ в България;

Драмата на филмовите звезди,  скрита зад блясъка и рекламите  на Холивуд ! Цената на славата на, изкушенията и самоизмамата! „Сънсет булевард” можете да гледате на сцената на Музикалния театър на 27, 28 януари от 19.00ч.  и 29 януари от 17.00ч.,.

Именитият български оперен режисьор   акад.Пламен Карталов е режисьор на мюзикъла.

Диригент на спектакъла е  Игор Богданов, сценографията е на художника Иван Савов и арх. Слава Савова, художник на костюмите- Цветанка Петкова- Стойнова. Хореографията е на Антоанета Алексиева и Катя Богданова, хормайстор- Людмил Горчев, асистент режисьор Юлия Маринова. Преводът  на либретото е на Живко Ботев,а на поетичните текстове  Живка Шопова.

За първи път пиесата е поставена през 1991 г. в лондонския театър “Аделфи”, собственост на Уебър. До днес само на Бродуей “Сънсет булевард” е играна почти 1000 пъти. Мюзикълът е базиран на едноименния филм на носителя на Оскар Били Уайлдър от 1950 г., за неуспелия сценарист Джо Гилис и все по-избледняващата холивудска звезда Норма Дезмънд. Той мечтае да напише сценария на живота си, а тя – да се върне триумфално на екрана. Пътищата им се пресичат и актрисата въвлича мъжа във фантазиите си. Либретото и стиховете  са дело на  Дон Блек и Кристофър Хемптън. Музиката е на гениалния Андрю Лойд Уебър.

Сюжетът на мюзикъла е добре познат на публиката, базиран на едноименния филм на носителя на Оскар Били Уайлдър от 1950 г.,

БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА от А. Л. Уебър

режисьорски бележки на Пламен Карталов

БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА е история за един забравен кумир, голямата филмова звезда Норма Дезмънд велика актриса от епохата на нямото кино.  Като е избрала  живот  в самота, тя приема собственото си заточение, но никога няма да приеме, че е остаряла и че за нея няма да има път за връщане във филмовия Олимп.

Тя винаги би предпочела смъртта, отколкото мисълта, че е забравена. Носена  на ръце през двайсетте години на миналия век, днес двадесет години по-късно, никой вече не я познава.

Мечтата й е още да се снима, макар че в новата епоха киното е вече със звук – но тя казва, че за големите като нея звезди, тези филми са много малки.

Още е пред очите й светът на легендарното златно време на Холивуд. Като актриса в стремежа си към съвършенство, тя на никого не е прощавала, затова страданието й, че е самотна, я прави още по-властна да търси нов шанс да се снима, като написва собственоръчно сценарий за филма си „Саломе”.

В първата постановка на БУЛЕВАРДЪТ НА ЗАЛЕЗА в България, като принцип в режисьорската си концепция избрах  не типичния забавен за мюзикъл стил, а прийома на филмовия „ноар”, т.е. жанра на черния филм.

Затова и произведението на Андрю Лойд Уебър, можем да наречем не просто мюзикъл, а черен мюзикъл. Сюжетът, характерен за него, е криминален. Бих го нарекъл и мюзикъл – трилър.

Прекрасни са сцените на главните герои, истински живи хора, с трепет, страст и безконтролна енергия на емоциите си, но тук е и объркаността в отношенията им. Такива изпълнени с възбуда от недоизказаност, тревога и опъващи нервите им постъпки.

Търся в повечето сцени съспенса, който в един спектакъл, представян на живо, не е само създаван от нагнетявано напрежение, но също така прицел, който важи в адресирането му за предизвикване нарастваща възбуда и в емоциите на зрителите.

Така тревогата трябва да важи и за тях, потопени не само в драмата на героите и техния текст, но и в досега им и увличането им в интерпретиране на подтекста на музиката, движещия и най-съвършен за мен двигател на емоции и страст в едно представление.

Ако ролята на Норма Дезмънд можем да наречем грандиозна, в творбата на Уебър, има и една друга женска главна роля, която обаче е  със задачи на контраст, протиположен, интересен и дълбок в душевността си – елегантна, мила, чуствителна, наивна, любяща с деликатност прекрасна малка Бети.

Толкова сила и енергия има в нежното тяло на тази героиня, която е раздвоена в отдадеността й към профсията си на начинаещ сценарист, но и към приятелчето й Арти, един повърхностен кинаджия. Но Бети е динамична и борбена. В нея струи  друг различен от Норма пример за живот в света на киното, да пише сценарии за него. Да се извая този образ е друга много интересна и режисьорска и вокално-актьорска задача.   На енергията й с мисъл, сърце и воля да постигне своя връх към съвършенство в професията си на сценарист, зрителят ще е потресен от  тъгата и унижението й, дошли много скоро. След първата й успешна стъпка в мечтания и от нея филмов свят на Холивуд, разочарование и горчивина последват миговете й на първо професионално щастие и споделена човешка обич към Джо. Но след като попада във водовъртежа на деградирането му, Бети въпреки усилията си, не успява да го спаси, и намира сили да се махне от него.

Двата основни мъжки характера, на младия и неизвестен сценарист Джо, и Макс – опората и двигателят в живота на Норма, са роли с мощна драматургична контрастност и музикални багри в драматургията на „Булевардът на залеза“. Случайно попаднал в дома на една велика актриса, Джо получава невероятния шанс да изгрее под нейното покровителство и блестящ пример и уроци за самочуствие и битки, без никога да се е предавала пред трудностите. Но за Джо,  дарен от съдбата случайно да попадне в този дом в квартала на холивудските звезди е място за разкош и живот, далеч от бедността и дисконфорта на скапаното му жилище със скъсани матраци. При Норма има всичко, тя е готова да му даде всичко, имоти, луксозни екскурзии, всичките си пари, за да бъде само нейн и на всяка цена той и тя да живеят заедно. На скъпите подаръци, които му прави и разкоша, който му е осигурила  една холивудска звезда и господарката на този дом, той отговаря с подигравка и ирония, че на този булевард на залеза, на нейния едва ли не – нещастен залез, той самият пък в своя живот е намерил своето щастие и възход.

Макс, обратно, посветил е живота си на най-голямата звезда. Избрал е доброволно да живее сред мрачната атмосферата на пустия й дом, в който  великата и горда Норма живее сама и в самота. Той е бил не само първия й съпруг, но и първия нейн режисьор. В генезиса на характера, това е Ерих фон Щрохайм, много известно име между тримата най-големи режисьори от епохата на нямото кино, между които са Грифит и Де Мил. Той сега се е отдал на нея, в ролята си на иконом, шофьор, всичко в името на спокойствието й, и за да поддържа самочувствието й с писани лично от него писма, сякаш са от почитателите й.

В центъра на сцената поставям доминиращата мощно изкачваща се и слизаща

S-образна стълба, чиято символна метафора е възходът и падението в живота на всяко живо същество. Голямата стълба, която присъства в сценичната среда за игра във всички обстановки на действието е и един лабиринт, който постигаме при ротацията на стълбищната конструкция.

От дълбочината на подстълбищните пространства и околността им изскачат терени за игра, стаи, павилион от филмово студио „Парамаунт” и други. Точно като кадри от филм, изграждани в ярък и въздействащ монтаж, са и епизодите в хронологията на действието.

Търся постигането на динамично контрастно криминално усещане в диханието, както на сцената, така и в зрителната зала. Нощните и дневни сцени, мрачната атмосфера, звуковите ефекти от гонитба с коли, гръмотевици, дъжд, осветлението, са не само част, но вплетена в драматургията значима картина за  напрежението на пулсиращо действие, което се изгражда от подтекста, изваден от музиката на Уебър.